The Forum of Greek Wargamers
 
ΦόρουμΗμερολόγιοΣυχνές ΕρωτήσειςΑναζήτησηΚατάλογος ΜελώνΟμάδες ΜελώνΕγγραφήΣύνδεση
Πρόσφατα Θέματα
» Πουλάω μινιατούρες 40k
από Αλεξισφαιρος Χθες στις 17:55

» WTS Game of thrones LCG and some 40k (nurgle)
από bambam Χθες στις 11:13

» Αγοράζω διάφορα από Warhammer Fantasy/AOS
από GreenKnight Σαβ 18 Νοε 2017, 20:32

» WTT 40k models
από John1984 Σαβ 18 Νοε 2017, 17:58

» WTS Warzone Corporation Minis
από John1984 Σαβ 18 Νοε 2017, 17:56

Blog Feeds
Νοέμβριος 2017
ΔευΤριΤετΠεμΠαρΣαβΚυρ
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930   
ΗμερολόγιοΗμερολόγιο
This web site is completely unofficial and in no way endorsed by Games Workshop Limited. 40k, Adeptus Astartes, Battlefleet Gothic, Black Flame, Black Library, the Black Library logo, BL Publishing, Blood Angels, Bloodquest, Blood Bowl, the Blood Bowl logo, The Blood Bowl Spike Device, Cadian, Catachan, Chaos, the Chaos device, the Chaos logo, Citadel, Citadel Device, Cityfight, City of the Damned, Codex, Daemonhunters, Dark Angels, Darkblade, Dark Eldar, Dark Future, Dawn of War, the Double-Headed/Imperial Eagle device, 'Eavy Metal, Eldar, Eldar symbol devices, Epic, Eye of Terror, Fanatic, the Fanatic logo, the Fanatic II logo, Fire Warrior, the Fire Warrior logo, Forge World, Games Workshop, Games Workshop logo, Genestealer, Golden Demon, Gorkamorka, Great Unclean One, GW, GWI, the GWI logo, the Hammer of Sigmar logo, Horned Rat logo, Inferno, Inquisitor, the Inquisitor logo, the Inquisitor device, Inquisitor:Conspiracies, Keeper of Secrets, Khemri, Khorne, the Khorne logo, Kroot, Lord of Change, Marauder, Mordheim, the Mordheim logo, Necromunda, Necromunda stencil logo, Necromunda Plate logo, Necron, Nurgle, the Nurgle logo, Ork, Ork skull devices, Sisters of Battle, Skaven, the Skaven symbol devices, Slaanesh, the Slaanesh logo, Space Hulk, Space Marine, Space Marine chapters, Space Marine chapter logos, Talisman, Tau, the Tau caste designations, Tomb Kings, Trio of Warriors, Twin Tailed Comet Logo, Tyranid, Tyrannid, Tzeentch, the Tzeentch logo, Ultramarines, Warhammer, Warhammer Historical, Warhammer Online, Warhammer 40k Device, Warhammer World logo, Warmaster, White Dwarf, the White Dwarf logo, and all associated marks, names, races, race insignia, characters, vehicles, locations, units, illustrations and images from the Blood Bowl game, the Warhammer world, the Talisaman world, and the Warhammer 40,000 universe are either ®, TM and/or © Copyright Games Workshop Ltd 2000-2007, variably registered in the UK and other countries around the world. Used without permission. No challenge to their status intended. All Rights Reserved to their respective owners.

Μοιραστείτε | 
 

 Ρητίνη,αυτή η άγνωστη....

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω 
ΣυγγραφέαςΜήνυμα
ursarkar E. creed
Knight
Knight
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 342
Τόπος : Athens,Orestiada
Currently Playing : Ig ,Chaos Space Marine ,Chaos Daemons(Αν πετύχει το summoning!!)
Registration date : 28/01/2010

ΔημοσίευσηΘέμα: Ρητίνη,αυτή η άγνωστη....   Δευ 25 Ιουν 2012, 20:54

Καλησπέρα painting and assembling masters!Έχω από χτες στα χέρια μου,τρόπαιο πολέμου από το GCVII και ευγενική χορηγία των συμπολεμίστων μου Μερακλήδων,έναν Finecast Lord of Change.To θέμα είναι πως πρώτη φορά έρχομαι αντιμέτωπος με το συγκεκριμένο υλικό,το οποίο μου φαίνεται πολύ διαφορετικό από τα κανονικά πλαστικά και τα μεταλλικά μοντέλα.Εχω ακούσει διάφορα ,όπως το ό,τι χρειάζεται superglue για την συναρμολόγηση και πως είναι καλό να έχουν πρώτα πλυθεί τα κομμάτια....Eπειδή θέλω το συγκεκριμένο μοντέλο να βγεί τόσο εντυπωσιακό όσο του αξίζει -για να μην γευτώ και την οργή του Tzeentch Twisted Evil- θα ήθελα να μου δανείσετε την σοφία σας, με την μορφή διάφορων tips -γενικών οδηγίων για την συναρμολόγηση και το βάψιμο μεγάλων ρητινένιων μοντέλων!
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
Blood Guzzler
Arch Spammer
Arch Spammer
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 2457
Ηλικία : 25
Τόπος : Κορυδαλλός
Currently Playing : Tyranids, Blood Angels, Necrons, Orks, Chaos SM
Registration date : 08/02/2009

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ρητίνη,αυτή η άγνωστη....   Δευ 25 Ιουν 2012, 21:35

Καλησπερα Creed!

Πρωτα απ ολα , η ρητινη ειναι αρκετα μαλακο κ ευαισθητο υλικο , οποτε πρεπει να κανεις προσεκτικους χειρισμους για να μη σπασεις καμια λεπιδα ή καποιοα προεξοχη.

Πρωτα απ ολα , δες αν το μοντελο ειναι ενταξει απο το καλουπι του , γιατι ειναι συνηθες να υπαρχουν τρυπες που προκυπτουν απο αερα στο καλουπι. Δεν υπαρχουν παντα , αλλα αν τα εχεις σε πολυ εμφανες σημειο θα πρεπει να το καλυψεις.

Δευτερον , οπως και μετα πλαστικα μοντελα , υπαρχουν τα mold lines που κ αυτα ειναι αποτελεσμα του καλουπιου , κ ειναι μικρες γραμμες που φαινονται στα πλαγια του μοντελου κ καθαριζονται με κοπιδι ή μικρη λιμα κ ηπιους χειρισμους. Στη ρητινη αυτες οι γραμμες φευγουν πολυ ευκολα , αλλα θελει αρκετο χρονο γιατι υπαρχουν παντου.

Τριτον , και σημαντικοτερο ισως , ειναι πως πριν το κολλησεις και το βαψεις , το μοντελο θελει πλυσιμο με χλιαρο σαπουνονερο για να φυγουν οι λιπαντικες ουσιες του καλουπιου. Ακομα κ αν δεν κανεις τα δυο παραπανω , αφιερωσε λιγο χρονο στο πλυσιμο γιατι θα σου γλυτωσει πολυ κοπο κ εκνευρισμο μετα.


Για να το βαψεις ευκολα κ γρηγορα , μπορω να σου προτεινω , αν θες να κανεις μπλε φτερα , το εξης:

1. Black undercoat
2.basecoat Enchanted blue ή Ultramarines blue
3. Drybrush Enchanted blue + Ice Blue 1:1
4. Drybrush Enchanted Blue + Ice Blue + Skull White 1:1:1
5. Drybrush Skull White
6. Νερομενο Wash με το μπλε wash της GW ( δε θυμαμαι ονομα ) μαζι με λιγο Badab Black Wash και ολο μαζι με νερο 1:2. Καντο 2 φορες αυτο αφηνοντας να στεγνωσει το προηγουμενο στρωμα

Για το μωβ κατι παρομοιο

1. Basecoat Hormagant Purple
2. Drybrush Hormagant Purple + Dheheb Stone 2:1
3. Drybrush Hormagant Purple + Dheheb Stone 1:1
4. Drubrysh Dheheb Stone
5. Παλι νερομενο Purple Wash + Badab Black + Νερο 1:2


ΕΠΙΠΛΕΟΝ

Επειδη το μοντελο εχει εξωπραγματικα χρωματα , μπορεις να κανεις παραξενες αναμειξεις χρωματων και wash , Ας πουμε μπροεις να βαλεις στο μπλε μερος λιγο μωβ wash ή στο μωβ μερος λιγο κοκκινο wash . Μπορεις να κανεις και highlight με Hawk Turquise στο μπλε κ γενικα ειναι μοντελο π αφηνεις τη φαντασια σου ελευθερη.


Υ.Γ. Δεν εχω ασχοληθει με τη νεα ονοματολογια χρωματων GW , κυριως γιατι πλεον χρησιμοποιω σχεδον αποκλειστικα Vallejo κ εγω μπολικο στοκ απο χρωματα GW....

_________________


Proud Captain of ETC:Team Greece 40k 2011
1st ICT Best Painted Army Award
7th ICT Best Painted Army Award
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
http://stefoserpent.deviantart.com/ Συνδεδεμένος
galvert
Spamlord
Spamlord
avatar

Αριθμός μηνυμάτων : 1090
Ηλικία : 37
Τόπος : Π. Φαληρο
Currently Playing : wfrp
Registration date : 10/05/2011

ΔημοσίευσηΘέμα: Απ: Ρητίνη,αυτή η άγνωστη....   Δευ 25 Ιουν 2012, 21:43

Έχω γράψει στα pigeons ένα mini tutorial. Ότι θες ρώτα Smile
http://www.demonicpigeon.com/viewtopic.php?p=28506#28506

galvert έγραψε:
Με την warhammer forge να είναι έτοιμη να βγει στην αγορά (τα domains www.warhammerforge.com και www.warhammerforge.co.uk είναι ήδη registered) αρκετοί ήδη κάνουν σκέψεις για τους καινούριους Chaos Dwarfs και τις άλλες μινιατούρες. Μιάς και η ρητίνη είναι ένα υλικό που πολλοί wargamers δεν έχουν πιάσει ξανά, γράφω ένα σύντομο άρθρο για να αποφύγετε τα χειρότερα.

Υλικά

Το πιό σημαντικό που πρέπει να έχετε, είναι μία μάσκα. Αυτό μπορεί να είναι από μία απλή χάρτινη μάσκα, όπως αυτές σε οικοδομές κτλ ως μία λαστιχένια με φίλτρα αέρα. Η δεύτερη είναι αναγκαία αν έχετε dremel ή κάποιο ανάλογο εργαλείο.





Πολλές έρευνες μιλάνε για το πως η ρητίνη είναι καρκινογόνο (και τοξικό γενικότερα). Άλλες έρευνες λένε πως μόνο ένα από τα χημικά στις παλαιού τύπου ήταν καρκινογενές, και ότι πλέον δεν υπάρχει πρόβλημα. Όπως και να 'χει, η ρητίνη στην διαδικασία του sanding παράγει απίστευτες ποσότητες σκόνης (με το dremel oλος ο χώρος σας θα καλυφθεί από ένα στρώμα ακόμα και από μία μεσαίου μεγέθους φιγούρα), και όπως λένε οι Άγγλοι, better safe than sorry...

Άλλα υλικά που θέλετε είναι:

    1. Κάποιο model filler, όπως putty απο vallejo, milliput, model filler από humbrol κτλ. Κατά το casting της, είναι πολύ συχνό να υπάρξουν σφάλματα λόγο παγιδευμένου αέρα, τα οποία θα πρέπει να γεμίσουν




    2. Abrasive χαρτιά σε grades τουλάχιστον 400-1200. Αντίθετα με τα πλαστικά μοντέλα, η ρητίνη είναι πολύ πιο δεκτική στο sanding της, και οι γραμμές από μία λίμα θα είναι φανερές ως το τέλος. Ξεκινάμε με ένα 400άρι χαρτί (ή και πιο κάτω ανάλογα με το μοντέλο) για τα μεγαλύτερα σφάλματα, και σταδιακά πάμε σε πιο μεγάλα grades. Αν το σημείο που κάνουμε είναι μεγάλο και επίπεδο, ένα grade 2000 που βουτάμε κάθε τόσο σε λίγο νερό θα μας δώσει ένα απίστευτο τελείωμα, σαν να είχε βγεί μόλις από καλούπι.




    3. Τυπικά υλικά μοντελισμού, όπως κοπίδια, filler tools κτλ.




    4. Μία thin grade superglue. Η τυπική που έχουμε αρκετοί, της gf9 είναι καλή.




    5. Pinning tools





Καθαρισμός

Το πρώτο κομμάτι στον καθαρισμό, είναι να φύγουν τα κομμάτια πάνω από τα sprues. Προσοχή εδώ, γιατί η ρητίνη, αντίθετα από το πλαστικό, δεν είναι εύπλαστη σε θερμοκρασία δωματίου και με παραπάνω πίεση μπορεί να σπάσει. Ξύνουμε με μία λίμα ή dremel στην βάση, όχι βιαστικα. Θα πάρει λίγη ώρα παραπάνω, αλλά δεν είναι για πιο γρήγορα. Με τον καιρό θα μάθετε να αναγνωρίζετε τα strong points και θα μπορέσετε να επιταχύνετε.

Επόμενο στάδιο είναι η απομάκρινση των flashes όπως τα λένε, δηλαδή πολύ λεπτές επιφάνειες, σχεδον διαφανείς, από ρητίνη που μπορεί να υπάρχουν μεταξύ κοντινών κομματιών. Στην φώτο κάτω, τα παράθυρα είναι ένα τυπικό παράδειγμα. Πάντα να κοιτάτε προσεκτικά το μοντέλο γιατί είναι πολύ εύκολο να γίνει ζημιά σε λεπτομέρεια αντί σε flash.



Tέλος, για την απελευθέρωση του μοντέλου από το καλούπι, οι casters βάζουν ένα release agent. Όταν το μοντέλο φτάσει στον πελάτη, αυτό το release agent είναι ακόμα πάνω, και είναι ίσως η πιο σημαντική διαδικασία να γίνει σωστό καθάρισμα. Σε διαφορετική περίπτωση, θα υπάρχουν δυσκολίες στο να πιάσει η κόλλα και η μπογιά σωστά πανω στο μοντέλο. Ένα τυπικό σαπούνισμα με ζεστό νερό είναι αρκετό. Θα ακούσετε να μιλάνε για διάφορα προιόντα, αλλά δε ξέρω εγώ να σας πω. Ότι μοντέλο από ρητίνη έχω, το έχω κάνει με υγρό για πιάτα και ως σήμερα δεν είχα πρόβλημα σε κανένα (και είναι αρκετά).


Warping

Πολύ συχνά, ένα από τα κομμάτια μας (ακόμα και τα πλέον μεγάλα) είναι πιθανό να μην είναι απόλυτα όπως τα θέλαμε (έχω δει φώτο από πλοίο να είναι με καμπύλη στον άξονα!). Είναι κάτι που έυκολα μπορούμε να φτιάξουμε βάζοντας το κομμάτι που θέλουμε μέσα σε σχεδόν βραστό νερό (η βραστό για λιγότερα χρόνο) για ένα περίπου λεπτό. Όταν το βγάλουμε, η ρητίνη θα είναι αρκετά εύκαμπτη για να μπορέσουμε να επέμβουμε όπως θέλουμε. Αν όχι, βουτάμε για λίγο χρόνο ακόμα μέχρι να τα καταφέρουμε. Το κομμάτι μας πρέπει να είναι σταθερό στη θέση που θέλουμε όσο κρυώνει και αφού κρυώσει, η όποια αλλαγή είναι πλέον μόνιμη, εκτός και αν ξαναθερμάνουμε το μοντέλο.


Συναρμολόγιση

Όσο και αν η ρητίνη επιτρέπει απίστευτα μεγαλύτερη detail στο casting, είναι πολύ συχνο (βασικά είναι το standard), τα διάφορα κομμάτια να μην έχουν καλό fitting μεταξύ τους και να θέλει αρκετή δουλειά για να το φτιάξετε. Για να γίνει σωστά η δουλειά, πρέπει να την σπάσετε σε 4 βήματα.

Το πρώτο είναι το sanding. Oι 2 πλευρές πρέπει να είναι όσο επίπεδες μπορούν να γίνουν. Ένα συνεχές dry fitting, όταν δουλεύουμε με ρητίνη, είναι παραπάνω από αναγκαίο.

Το δεύτερο κομμάτι είναι το pinning. Στην θεωρία, oι ca glues, είναι αρκετές για τα κομμάτια, αλλά εκτός αν μιλάμε για κομμάτι βιτρίνας, είναι λάθος να πιστεύουμε ότι θα καταφέρει να προστατέψει το μοντέλο. Μόνο που έχετε να προσεχετε εδώ είναι το pin να είναι στην μέση της επιφάνειας για να μην υπάρξουν weak points.

To επόμενο είναι το gluing. Εδώ η ρητίνη είναι αρκετά διαφορετική από τα πλαστικά μοντέλα. Το πρώτο κόλλημα πρέπει να γίνει με ελάχιστη κόλλα, και με κόλλα μόνο στο ένα από τα 2 κομμάτια που έχουμε. Στην συνέχεια, προσθέτουμε έξτρα κόλλα σταδιακά, με μεταφορά στην μύτη μίας βελώνας, κατ' ευθείαν μέσα στην σχισμή της ένωσης (το κακό fitting από το πρώτο βήμα βοηθάει και κάπου).

Κόλλες για πλαστικά, liquid cement κτλ δεν θα καταφέρουν να ενώσουν τα 2 κομμάτια.

Αν για κάποιο λόγο η το κομμάτι φύγει αργότερα ή το βγάλουμε γιατί θέλουμε κάτι να αλλάξουμε, πρέπει να καθαρίσουμε όλη την κόλλα πριν να ξανακάνουμε την διαδικασία.

Το τελευταίο κομμάτι είναι το filling. Τα υλικά που είπα παραπάνω, είναι αυτά που έχω βάλει και είμαι ικανοποιημένος, αλλά σε γενικές γραμμές, όλα τα εποξικά θα κάνουν άριστη δουλειά. Πολλά από αυτά, παρυσιάζουν μία ελαφρά συρρίκνωση μέσα στις πρώτες 24 ώρες. Γι αυτό, πάντα βάζουμε παραπάνω υλικό (να εξέχει από την ένωση) και όταν έχει περάσει αρκετός χρόνος το αφαιρούμε με abrasive papers.


Βαφή και ξέβαμα

Τα μοντέλα από ρητίνη είναι κατάλληλα για όλους τους τύπους μπογιάς που οι μοντελιστές έχουν διαθέσιμους, όπως ακρυλικά, λάδια, σμάλτα κτλ. πάντα με προυπόθεση πως έχει γίνει σωστός καθαρισμός.

Το undercoat δεν είναι αναγκαίο λένε, εκτός από για τις πιο special μπογιές, όπως τα σμάλτα. Εγώ, και επειδή βάφω με αερογράφο και μάσκες, πάντα βάζω για να έχει πιο δυνατό hold η μπογιά πάντως. Το καλύτερο primer που έχω δοκιμάσει ποτέ για μοντέλα ρητίνης είναι το mr surfacer 1200. Το αναφέρω γιατί η ρητίνη έχει πολύ μεγαλύτερη detail από τα πλαστικά, και το τυχόν sand effect που κάνουν άλλα primers με ψεκασμό σε συνθήκες ελάχιστης υγρασίας, μπορεί να κρύψει αρκετές από αυτές.

Για να ξεβάψουμε ένα μοντέλο, πολλά από τα υλικά που κάνουν για τα πλαστικά, όπως υγρά φρένων, ασετόν κτλ, θα διαλύσουν την όποια επιφάνεια. Ένα 24ωρο σε υγρό καθαρισμού τζαμιών (αζαξ, fabuloso κτλ) σε συνδιασμό με τρίψιμο με μία οδοντόβουρτσα, είναι αρκετό. Δεν έχω δοκιμάσει άλλο τρόπο ως σήμερα, αν κάποιος ξέρει κάτι, παρακαλώ ας συμπληρώσει.


Τέλος

Το βάψιμο ρητίνης, και το πόσο πιο smooth απλώνει η μπογιά πάνω της σε σχέση με τα πλαστικά ή μεταλλικά μοντέλα, το κάνει μοναδικό, αλλά ταυτόχρονα θέλει μεγαλύτερη προσοχή και χρόνο σαν συνολική διαδικασία, από το άνοιγμα του κουτιού ως το τέλος.

Αυτά, και ελπίζω να είναι μία μικρή βοήθεια σε όποιον ασχοληθεί.



υγ. Συγγνώμη για τα τυχόν ορθογραφικά... είναι νωρίς για tutorials και μεγάλα κείμενα... Laughing
Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω
 
Ρητίνη,αυτή η άγνωστη....
Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή 
Σελίδα 1 από 1

Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτήΔεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
Greek Wargaming Forum :: Painting and Modelling :: Painting and Modelling-
Μετάβαση σε: